Nemzeti Egységes Kártyarendszer – Közlekedési kártya és egyéb kedvezmények igénybe vételéhez
A közösségi/tömegközlekedésben (BKK Zrt., MÁV Start Zrt., Volán Zrt.) 2017. évben lépcsőzetesen bevezetésre kerül az új elektronikus jegyrendszer. Ezt követően a tömegközlekedési eszközök és az utazási kedvezmények csak közlekedési kártyával lesznek igénybe vehetők.
Az úgynevezett NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) keretében kiadásra kerülő közlekedési kártya igényléshez szükség van egy előzetes regisztrációra, amely NEK regisztrációt az állampolgárok az okmányirodákban és a kormányablakokban már most megtehetik.
TÁJÉKOZTATÓ
kihelyezett közjegyzői ügyfélfogadásról
Tisztelt Lakosság!
Mórahalom város és térsége lakossági szolgáltatási és hatósági ügyintézésének helyi szinten történő elősegítése céljából Mórahalom városában három szegedi közjegyző hetente – az alábbi ügyfélfogadási rend alapján – minden csütörtökön 13:00 – 16:00 óráig kihelyezett ügyfélfogadást tart.
Mórahalmon kihelyezett közjegyzői ügyfélfogadást végző közjegyzők névsora
2016. szeptember 8. Dr. Zsák Viktória
2016. szeptember 15. Dr. Hüvös Ferenc
2016. szeptember 22. Dr. Zsák Viktória
2016. szeptember 29. Dr. Kopcsányi Katalin
2016. október 6. Dr. Hüvös Ferenc
2016. október 13. Dr. Kopcsányi Katalin
2016. október 20. Dr. Zsák Viktória
2016. október 27. Dr. Hüvös Ferenc
2016. november 3. Dr. Kopcsányi Katalin
2016. november 10. Dr. Zsák Viktória
2016. november 17. Dr. Hüvös Ferenc
Közjegyzők elérhetőségei:
Dr. Kopcsányi Katalin 30/903-6906
Dr. Zsák Viktória 30/239-6553
Dr. Hüvös Ferenc 30/919-9865
FELHÍVÁS
IGAZGATÁSI SZÜNET ELRENDELÉSÉRŐL
Ezúton tájékoztatjuk Ügyfeleinket és a Tisztelt Lakosságot, hogy Öttömös Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (egyetértésben Ruzsa Község Önkormányzata és Pusztamérges Községi Önkormányzat Képviselő-testületeivel) a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 232.§ (3) bekezdésében foglalt hatáskörében eljárva a Ruzsai Közös Önkormányzati Hivatal Öttömösi Kirendeltsége vonatkozásában a szervezet vezetőjének javaslatára az igazgatási szünet elrendelésével egyetértett.
Az igazgatási szünet ideje:
2016. július 25. – 2016. augusztus 5. napjáig.
A feladatellátás biztosítása érdekében, valamint anyakönyvi ügyekben minden nap délelőtti ügyelet lesz. Anyakönyvi ügyekben 8-12 óra között hívható telefonszám: 06 70/332 83 01
A pénztári kifizetések a 2016. augusztus 3. szerdai pénztárnapon 10:00 órától zavartalanul történnek, egyebekben az ügyfélfogadás szünetel, a hivatal zárva tart!
Szociális ügyekben kérem, hogy az igazgatási szünetet megelőzően gondoskodjanak a kérelmek beszerzéséről, esetleges kitöltéséről. A kérelmek kikérhetőek ügyfélfogadási időben - 2016. július 22-ig - a Hivatalban.
Az igazgatási szünet elrendelése során figyelembe veendő ajánlásokat a közszolgálati tisztviselők munka- és pihenőidejéről, az igazgatási szünetről, a közszolgálati tisztviselőt és a munkáltatót terhelő egyes kötelezettségekről, valamint a távmunkavégzésről szóló 30/2012. (III.7.) Korm. rendelet szabályozza, melyben foglaltak alapján az igazgatási szünet időtartama nyáron öt egybefüggő naptári hét is lehet, azonban a feladatellátást biztosítani kell.
Kérem a fentiekben foglaltak figyelembevételét és szíves megértésüket!
Erdélyi-Nagy Renáta
aljegyző
Tisztelt Lakosság!
Az országos tisztifőorvos az ország egész területére vonatkozóan
2016. június 23. 00.00 órától
2016. június 26. 24 óráig
2. fokú hőségriasztást adott ki.
Arra kérünk mindenkit, hogy a nagy melegben igyon minél több folyadékot, 11 és 15 óra között semmiképpen ne tartózkodjon a tűző napon, és vegye igénybe a hűtött helyiségeket, továbbá védje bőrét a leégés ellen megfelelő öltözködéssel és napvédő készítmények használatával.
Lakossági tájékoztatók: ITT
A bárki által igénybe vehető légkondicionált helyiségek listája: ITT
További információk: ITT
Az enyhébb tavaszi időjárás beköszöntével egyre többen választanak szabadtéri programot és tevékenységet, ennek során fokozottabb figyelmet kell fordítani a szabadban keletkező tüzek megelőzésére. A veszélyt a száraz aljnövényzet és avar jelenti, amelyben könnyen és gyorsan terjed a tűz, különösen erős szél esetén. A szabadtéri tűzesetek keletkezésének fő oka az emberi gondatlanság. A károk akkor előzhetőek meg a legkönnyebben, ha tisztában vagyunk a biztonságos szabadtéri tűzgyújtás és a tűzmegelőzés alapvető szabályaival.
A levegő védelméről szóló 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet értelmében tilos a növényzet, illetve a növénytermesztéssel összefüggésben keletkezett, vagy kerti hulladék szabadtéri égetése, kivéve, ha azt külön jogszabály – pl. növény egészségügyi okból hatósági engedély beszerzése mellett – megengedi. Avar és kerti hulladék égetését csak az adott település önkormányzata engedélyezheti rendeletében, de égetni ebben az esetben is csak a rendeletben meghatározott helyen, napokon és módon szabad. Külterületi ingatlanok esetében, amennyiben az égetést jogszabály megengedi, előzetesen engedélyeztetni kell a tűzvédelmi hatósággal (irányított égetés). Továbbra is megengedett a kerti grillezés és a tűzön történő sütés-főzés a tűz állandó felügyelete mellett.