2014-re újítják fel a Bajai utat

2014 végére elkészülhet az 55-ös főút Csongrád megyei szakaszának felújítása – tájékoztatott a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A projektről 2009-ben azt mondták: 2012-re megvalósul. Építési engedély már van. Kérdés, mennyivel drágult a 30 milliárdosra tervezett beruházás.

– Télen, vagy esőben érzem, amint az autó csúszkál, úszik a nyomvályús úton. Előzésnél megüti, megdobja az autót a kátyú. Nemegyszer halálfélelmem van Szeged és Domaszék között – vallja egy autós, aki naponta közlekedik az 55-ös főút Csongrád megyei szakaszán. A Bajai út felújítása évek óta téma. 2009-ben Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Közlekedési Programok Irányító Hatóságának főosztályvezetője és Nógrádi Zoltán mórahalmi polgármester sajtótájékoztatón jelentette be: három év alatt, 2012-re elkészül a Baja és Szeged közötti, 98 kilométeres út rekonstrukciója, hogy a 11,5 tonnás tengelyterhelésű járművek is biztonsággal használhassák. Domaszéknél körforgalom épül ott, ahol a főutca csatlakozik a Bajai úthoz. A másik két bekötőútnál terelősávot alakítanak ki. Mórahalomnál pedig elkészül a 7 kilométeres elkerülő út, amely tehermentesíti a várost az átmenő forgalomtól.
Azt is elképzelhetőnek tartották, hogy néhol négysávosra bővül az 55-ös. A projektre a Közlekedés Operatív Program (Közop) forrásaiból 30 milliárd forintot szántak.
A beruházás azonban három év alatt nem készült el. Az NFÜ honlapján ugyan megtalálható a projekt, de csak annyi olvasható róla: hatályos támogatási szerződéssel, illetve 2,1 milliárd forint megítélt támogatással rendelkezik. Eddig 599 millió forintot fizettek ki. Mire?

Két év, négy halálos baleset

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság adatai szerint az 55-ös főút megyei szakaszán 2010-ben és tavaly 2-2 halálos baleset történt. Súlyos sérüléssel járó karambolból 2010-ben 10-et, tavaly 16-ot, idén eddig 1-et regisztráltak. 2010-ben 24, tavaly 16, idén 4 könnyű sérüléssel járó baleset történt. Az elmúlt két évben egy kerékpárost ért halálos baleset, hárman súlyosan, ugyanennyien könnyebben sérültek.


– Az összeget a tervezésre és az engedélyeztetésre fordította a kedvezményezett. A projekt jelenleg is napirenden van. A fel nem használt források legjelentősebb része a területszerzés várható költségeit fedezi. A területszerzés a tavalyi év második felében megindult – közölte lapunkkal az NFÜ. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) tájékoztatása szerint a főút és Bajai út mellett futó kerékpárút építésére az engedélyezési és kiviteli tervek 2008 és 2010 között elkészültek. Az építési engedélyt a NIF 2010-ben megszerezte. – A szükséges területek egy része Baja város és Mórahalom térségében már rendelkezésre áll, és jelenleg folyik a további szakaszokon is a területek megszerzése – tette hozzá Loppert Dániel kommunikációs vezető.
Elmondta: a kivitelezés indításához szükséges még a birtokba vett területeken az előírt régészeti feladatok elvégeztetése. – A kivitelezés forrásának biztosítására nyílt közbeszerzés útján kiválasztottuk az EU-s kivitelezési pályázathoz szükséges megvalósíthatósági tanulmány és nagyprojekti pályázati dokumentáció készítőjét, a tanulmány 2012 harmadik negyedévére lesz készen. A megvalósíthatósági tanulmány elfogadása után benyújtható a kivitelezési nagyprojekti pályázat a közreműködő szervezethez. A kivitelezési munkálatok megkezdése 2013 második negyedévében várható, a tervezett befejezés 2014. év vége.

– Ez pozitív hír – reagált Nógrádi Zoltán. – 2007 óta küzdök az út felújításáért, magam is tapasztalom, ha közlekedek: sok helyen életveszélyes az 55-ös. A Domaszék és Szeged közötti, vagy az Ásotthalom és a megyehatár között lévő szakasz nagyon rossz állapotban van. Fontos, hogy a Bajai út bekerült a tervezett nagyprojektek közé – hangsúlyozta.
Szerinte a hároméves késés oka lehet a tervezés hosszadalmassága, és az is, hogy a közlekedési projektek általában csúszásban vannak hazánkban. Vélhetően változott a projekt 30 milliárdos költsége, például a forint–euró árfolyam módosulása miatt, de becslésre egyelőre nem vállalkozott.

Vinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo SliderVinaora Nivo Slider
Nincs új esemény

Partnerek

 

AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁSHOZ HOZZÁFÉRÉS BIZTOSÍTÁSA RUZSA, ÖTTÖMÖS ÉS ZÁKÁNYSZÉK TELEPÜLÉSEKEN (EFOP-3.7.3-16-2017-00203) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

loader

Látogatók

Oldalainkat 15 vendég és 0 tag böngészi