VISSZAJELZÉSEK



TÉRKÉP
Helyrajzi szám:
Közterület neve:
Közterület jellege:
Házszám:


|  Főmenü  |  Turisztika  |  Öttömösi Erdei Iskola és Turistaház  |  Természetközeli programok, oktatási projectek
Nyomtatható verzió

ÖTTÖMÖSI ERDŐSPUSZTA TÁJHÁZ ÉS ERDEI ISKOLA
2006-2007. ÉV
RENDELHETŐ PROGRAMOK

Kedves Látogatónk!

Szeretettel üdvözlünk az Öttömösi Erdei Iskola nevében.
Engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljuk programjainkat ill. oktatási projektjeinket.

„Népmese a ládafiában”
*helyi mesék, történetek, mondák gyűjtése, azok közös feldolgozása bábozás (magunk készítette bábok, gyapjúszövés és egyéb technikák alkalmazásával) és ökoképek formájában

A téma motívumai
*mi hagyományozódik át a szóbeliségben, mint érték – mi a helyi érték jelentősége a globalizált világban
*ember és természet kapcsolata a népmesékben és a jelenben

„Túlélés a vadonban”
hogyan készítsünk fűből testmelegítő szövetet, csalánból kötelet, tusfürdőt vadgesztenyelevélből, fogkefét mogyoróhajtásból, ha úgy hozza a sors, hogy rákényszerülünk megélni a civilizáció „áldásai”(?) nélkül - az izgalmas és szórakozatató projekt Ray Mears angol témaszakértő nyomán készült

„Csodaszarvas a csillagos égen”
a projekt középpontjába a magyarság mitikus állatőse
*népvándorláskori időutazás a jelkép állat körül (hogyan lett a magyarság eredetszimbóluma - ősvallás, irodalom, csillagászat, ötvösmunkák)
*vers-zene és vers-fotó kompozíció készítése a téma alapján
*szarvas kőmozaik készítése *vadvilág-kalauz - (a szarvas Eurázsiában)

„Ős Gabonaisten”
*gabonakultúrák Eurázsiában (mitológia, régészeti leletek értelmezése)
*a kereszténység és a kenyér - búza-oltár készítés Csete textilek ihletésében
*kalásztündérek, szalmabábok – a szalma és vele kapcsolatos játékok
*termékenység szobrok, idolok készítése agyag és búzaszemek felhasználásával
*tanyasi kemencében sütés (kultikus népi ételek, kalácsok)

„A csend törékeny” (egy kevésbé zajos, csendesebb világért)
*a csend értéke
*kapcsolatteremtő játékok – kommunikációtípusok - indiánjelek
*természeti hangzások, madárdalok felismerési játéka
*érezni a természetet – a szenzitív környezeti megismerés útjai

„Egy kis méhészet”
*a méhcsalád élete – kaptárlátogatás
*mézfajták kóstolása * méhviasz gyertyakészítés
*megporzás, virágportípusok, mézelő növények – terepi séta, megfigyelések

„Tanyasi karácsony”
*betlehemes drámajáték keretében egy falusi karácsonyest előkészítése és eljátszása
*kisbetlehem készítése természetes anyagokból,
*láncosbot, tökduda készítése (pásztori hangszerek),
*tanyasi karácsonyfa állítás és díszítés a hagyományok szerint,
*karácsonyi szalma, lucabúza, mágikus karácsonyesti ételek (méz, dió, fokhagyma, mák stb)

„Háziállatok a tanya körül”
*kisállat simogatás és gondozás – kecske, nyuszi, kiskacsa, gyöngyös
*az alföldi népi ábrázoló művészet állatmotívumai (motívumkutatás és alkotó feldolgozás különböző technikákkal-szövés, mozaik, nemezelés)
*”Macskaösvényen” esti kalandjáték egy Weöres Sándor vers alapján
*Baromfiudvar gyékényből–gyékényfonás * tojásfestés növényi alapú festékekkel

„Gyógynövények és tanyasi kiskertek az Alföldön”
*gyógynövény-ismereti terepi séta és gyűjtés
*rügysaláta, csaláncsipetke és bodzalimonádé – azaz hogyan készítsük el, amit a természet ajándékba ad * növény-nyomatos ajándéktárgyak (agyag, textil)
*biokerti munkák, komposztkészítés, fűszernövénykert, pillangóbarát kert

„Csillagmondák”
*jelképtár – a csillagmondák szerteágazó rendszere a világ- és a magyar kultúrában
*csillagtérképes esti megfigyelés, holdiránytű tanulása
*földreszállt fények – csillagképek modellezése gyertyával
*készítsünk csillagos világfát – a népi hagyomány e jellegzetes motívumának megismerése és elkészítése különböző technikákkal (papírmozaik, terménykép, nemezelés, textilkép)

„Az alkotó ember” – a reneszánsz kori kultúra modellezése és kritikája az ökológia szemszögéből
*a reneszánsz ember – Leonardo da Vinci (modern sokoldalúság vagy archaikus teljesség, alkotások és az általuk nyitott utak továbbgondolása)
*Leonardo tervezte gépek modelljeinek elkészítése (vízikerék, kalapácsgép)
*a freskófestészet technikájának tanulása

A fenti programokat heti rendszerességgel indítjuk egész évben iskolai csoportok, családok, táborozni kívánók részére.
A programok időtartama: igény szerint 1, 1, .. naposak lehetnek
Minimális csoportlétszám: 15 fő
Szállás és ellátás biztosítása: az erdei iskolában

INFO:06/20-571-1215
06/62-289-611
E-mail:baglyocska@freemail.hu
Postacím:Öttömösi Erdei Iskola, 6784 Öttömös, Pacsirta u. 1.


Létrehozás dátuma: 2007. április 03.
Utolsó módosítás dátuma: 2007. április 03.